Çin’in Çevrimiçi Perakende Satışları Yılın İlk 11 Ayında Yüzde 4,2 Arttı
PEKİN, 15 Aralık (Xinhua) — Ulusal İstatistik Bürosu’nun (NBS) Perşembe günü yayınladığı verilere göre, Çin’in çevrimiçi perakende satışları yılın ilk 11 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4,2 arttı.
Bu kapsamda, söz konusu dönemde internet üzerinden fiziksel mal satışı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,4 artarak toplam perakende tüketim malları satışının yüzde 27,1’ine tekabül etti.
NBS’nin verilerine göre, geçen yılın aynı dönemine göre internet üzerinden gıda perakende satışları yüzde 15,1, günlük bakkaliye satışları ise yüzde 6,1 arttı.
Market ve manav gibi günlük ihtiyaçların satıldığı fiziki mağazalar da ilgili dönemde pozitif perakende büyümesi bildirdi.
Ülkede tüketim malları perakende satışları Ocak-Kasım döneminde bir yıl öncesine göre yüzde 0,1 hafif azaldı.
NBS yaptığı yazılı açıklamada, Çin’in perakende satışlarının optimize edilmiş Covid-19 yanıtı ve tüketim yanlısı önlemlerin uygulanmasıyla istikrarlı bir şekilde toparlanmasının beklendiğini söyledi.